02 July 2008

Keyman Insurance / Takaful

Salam semua. Sekiranya anda seorang businessman, atau ada perniagaan sendiri, anda harus baca apa yang saya ingin sampaikan ini. Ianya mungkin bermanfaat untuk anda pada masa akan datang.

Seperti juga kereta, bangunan, dan jentera2 yang anda mungkin gunakan dalam perniagaan anda, semuanya anda insurancekan dengan sejumlah premium untuk mendapatkan perlindungan atau pampasan kewangan sekiranya berlaku sesuatu yang tidak diingini terhadap barang2 yang disebutkan tadi. Akan tetapi, kekadang kita terlupa apakah asset yang paling penting sebenarnya?...ianya adalah diri kita...so, macam mana kita nak fahamkan kenapa perlunya insurance perniagaan yang membayar pampasan sekiranya sesuatu terjadi kepada pemilik perniagaan tersebut.

Sebagai pengenalan, terdapat beberapa Business Insurance yang ada sekarang ini. Jadi secara umumnya, ia boleh dibahagikan kepada beberapa kategori.


    • SOLE PROPRIETER

    • CORPORATION

    • KEYMAN

    • PARTNERSHIP





    • SOLE PROPRIETER

    Dalam perniagaan pemilikan tunggal (kita sorang je tokey) apakah perkara yang paling penting dan aset yang paling berharga? Aset Perniagaan adalah seperti Bangunan, bahan mentah, barang siap, mesin dan sumber pekerja



    • CORPORATION

    Perniagaan secara Corporation



    • KEYMAN

    • PARTNERSHIP

    Any feedback, boleh email ke abdriadi@prupartner.com.my atau call 019-323 2121 (Aziz Riadi)

    4 comments:

    1. This comment has been removed by the author.

      ReplyDelete
    2. Kalau agent Al Isra' jumpa le saya terus. hehehehe...:D. Kan saya ada setiap malam hari Isnin, Rabu and Jumaat..:D

      ReplyDelete
    3. You can read reviews from customers that have used that specific insurance agency. You can see what the pros and the cons are. An insurance agency should be willing to work with you and to listen to your needs. A good insurance agency and agent will take the time to explain your insurance policy to you in terms that you can understand.Group retirement

      ReplyDelete